Kraj

Mobile commerce w Polsce to ponad 14 proc. e-handlu

Firma Criteo Mobile Commerce przedstawiła wyniki swojego międzynarodowego badania.

Criteo, firma technologiczna zajmująca się marketingiem efektywnościowym, opublikowała raport “Q2 2015 State of Mobile Commerce”. W USA transakcje mobilne stanowią obecnie ponad 30 proc. wszystkich transakcji e-commerce, a oczekuje się, że do końca roku osiągną 33 proc. w USA i 40 proc. w skali globalnej. Wśród najbardziej popularnych kategorii e-commerce są: moda, towary luksusowe i podróże; w ich przypadku jedna na trzy transakcje jest generowana na urządzeniach mobilnych. Badanie pokazało też, że strony zbudowane w modelu responsywnym generują ponaddwukrotnie wyższy współczynnik konwersji (3,4 proc.) niż strony niezoptymalizowane pod urządzenia mobilne (współczynnik konwersji na poziomie 1,6 proc.).

Według danych Criteo z rynku polskiego udział urządzeń mobilnych w zakupach e-commerce wygląda następująco: smartfon – 7,5 proc. (w tym Android – 5,3 proc., iPhone – 2,0 proc.), tablet – 7,1 proc. (Android – 3,0 proc., iPad – 4,1 proc.), desktop – 85,4 proc.