Przeniesienie budżetu Bud Light do Wieden & Kennedy to już czwarta zmiana agencji w ciągu niecałych czterech lat. Anheuser-Busch InBev, który jest właścicielem marki, był obsługiwany wcześniej przez BBDO w Nowym Jorku (od połowy 2013 r.), a poprzednio przez McGarryBowen po tym jak marketer zakończył wieloletnią współpracę z DDB.
W&K będzie nadzorować markę Corona na całym świecie, ale nie w Stanach Zjednoczonych, gdzie piwo jest własnością Constellation Brands, a nie A-B InBev. Corona jest tam obsługiwana przez Cramer-USA Krasselt.
Co prawda Bud Light kontroluje nadal 17,5 proc. rynku piwa w USA (według Beer Marketer’s Insights), ale sprzedaż Bud Light kurczy się w ostatnich latach. Sprzedaż tej marki spadła o 1,7 proc. w ubiegłym roku. Bud Light wydał w 2014 r. na działania reklamowe ok. 308 mln dol. (dane Kantar Media).
W&K będzie nadzorować markę Corona na całym świecie, ale nie w Stanach Zjednoczonych, gdzie piwo jest własnością Constellation Brands, a nie A-B InBev. Corona jest tam obsługiwana przez Cramer-USA Krasselt.
Co prawda Bud Light kontroluje nadal 17,5 proc. rynku piwa w USA (według Beer Marketer’s Insights), ale sprzedaż Bud Light kurczy się w ostatnich latach. Sprzedaż tej marki spadła o 1,7 proc. w ubiegłym roku. Bud Light wydał w 2014 r. na działania reklamowe ok. 308 mln dol. (dane Kantar Media).
(AdAge.com)