Zagranica

Netflix rośnie równomiernie na wszystkich rynkach

Firma odważnie planuje międzynarodową ekspansję.

Netflix poinformował o znacznych wzrostach jego międzynarodowej publiczności i ogłosił dalsze plany ekspansji. W II kwartale tego roku liczba abonentów Netfliksa wzrosła do 65,6 mln abonentów w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku, w którym było ich 50,1 mln. Netflix poinformował również, że liczba abonentów poza jego rodzimym amerykańskim rynkiem wzrosła do 23,1, czyli o 2,37 mln (na rynkach zagranicznych).
W marcu Netflix wystartował w Australii i Nowej Zelandii. W III kwartale w związku z tym prognozuje wzrost netto o 2,4 mln abonentów. Jesienią tego roku planuje również uruchomienie swojej usługi w Japonii.

Dochód netto w I kwartale tego roku dla Netfliksa wyniósł 26 mln dolarów w porównaniu z 24 mln dolarów w I kwartale ubiegłego roku. Przychody zagraniczne w tym okresie wzrosły o 48 proc. w skali rok do roku. W III kwartale bieżącego roku Netflix prognozuje zysk netto w wysokości 31 mln dolarów.

Jesienią Netflix chce uruchomić swoją usługę również w Hiszpanii, Portugalii i we Włoszech (w IV kwartale). Do 2016 r. podmiot chce wejść również na rynek chiński. 

(M&M Global)