Zagranica

Sztuczna inteligencja na outdoorze

M&C Saatchi wystartowało z nowoczesną technologią OOH.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FozZkx-2RRfA%23t%3D40%22%7D
W Wielkiej Brytanii wystartowała pierwsza kampania OOH wykorzystująca nowoczesną technologię sztucznej inteligencji. Za kreację i realizację działań odpowiada M&C Saatchi.

Technologia kampanii wykorzystuje specjalny algorytm, który pozwala zmieniać komunikat OOH na podstawie np. wykrytej płci przechodnia oraz jego poczucia humoru. Dzięki temu zmienia layout komunikatu, czcionkę oraz zdjęcia. W każdym aparacie zamontowany jest specjalny czujnik, który pomaga zmierzyć, jak ludzie reagują na zmianę komunikatów: czy stają się bardziej szczęśliwi, smutni, czy reagują wobec nowości neutralnie, odsłony kampanii wykorzystujące sztuczną inteligencję zagoszczą na Oxford Street i Clapham Common do 24 lipca. Kolejna odsłona działań w tych miejscach odbędzie się od 10 do 21 sierpnia. Działanie jest realizowane na nośnikach nieudostępnianych przez Posterscope i Clear Channel UK.
W pierwszej fazie projektu projekt wygenerował 1540 komunikatów i prześledził 42 tys. interakcji.

(Campaign)