W Wielkiej Brytanii wystartowała pierwsza kampania OOH wykorzystująca nowoczesną technologię sztucznej inteligencji. Za kreację i realizację działań odpowiada M&C Saatchi.
Technologia kampanii wykorzystuje specjalny algorytm, który pozwala zmieniać komunikat OOH na podstawie np. wykrytej płci przechodnia oraz jego poczucia humoru. Dzięki temu zmienia layout komunikatu, czcionkę oraz zdjęcia. W każdym aparacie zamontowany jest specjalny czujnik, który pomaga zmierzyć, jak ludzie reagują na zmianę komunikatów: czy stają się bardziej szczęśliwi, smutni, czy reagują wobec nowości neutralnie, odsłony kampanii wykorzystujące sztuczną inteligencję zagoszczą na Oxford Street i Clapham Common do 24 lipca. Kolejna odsłona działań w tych miejscach odbędzie się od 10 do 21 sierpnia. Działanie jest realizowane na nośnikach nieudostępnianych przez Posterscope i Clear Channel UK.
W pierwszej fazie projektu projekt wygenerował 1540 komunikatów i prześledził 42 tys. interakcji.
(Campaign)