Dom mediowy MEC, który na potrzeby postępowania przetargowego USP Zdrowie powołał w ramach siostrzanej spółki Mets oddzielny team “USP Zdrowie”, wygrał w tym konkursie. Do ostatniego etapu negocjacji doszły jeszcze dwa domy mediowe – Initiative i SMG Starcom, dotychczasowa agencja mediowa USP Zdrowie. Do konkursu zaproszono również PHD Media Direction, który w trakcie przetargu zrezygnował z dalszych prezentacji. Zespół Mets rozpocznie obsługę na początku 2016 r.
Oferty startujących w przetargu agencji były oceniane według czterech kluczowych kryteriów. Najważniejszym z nich miał być poziom zaproponowanej strategii mediowej dla wybranych marek, oferta cenowa, warunki współpracy oraz doświadczenie zespołu proponowanego do obsługi klienta.
O rozpisaniu tego przetargu informowaliśmy w MMP24 z dnia 1 lipca br. Według danych cennikowych w 2014 r. USP Zdrowie było szóstym pod względem wielkości reklamodawcą w Polsce z wydatkami na poziomie 441 mln zł (dane: Kantar Media).