Kraj

Agora poprawia wyniki operacyjne w drugim kwartale

Przychody Grupy wyniosły 292,8 mln zł i zwiększyły się o 8,1 proc.

Grupa Agora podała wyniki finansowe za drugi kwartał. Grupa odnotowała poprawę wyników operacyjnych w
2 kwartale 2015 r. Przychody reklamowe w segmentach internet i radio rosły szybciej niż rynkowe, zwiększyły się też wpływy ze sprzedaży wydawnictw. Jak podaje Nina Graboś, dyrektor ds. komunikacji korporacyjnej, do sukcesu Grupy przyczyniła się systematyczna poprawa rentowności większości biznesów oraz stabilizacja przychodów prasowych.
– Chcemy umocnić pozycję Agory na rynku telewizyjnym, dlatego weźmiemy udział w postępowaniu koncesyjnym na co najmniej dwa kanały telewizyjne dostępne na MUX-8. A dodatkowo jeszcze w tym roku uruchomimy serwis biznesowo-technologiczny na licencji Business Insider i będziemy dalej zwiększać skalę naszej działalności radiowej – komentuje Bartosz Hojka, prezes zarządu Agory.

Przychody Grupy wyniosły 292,8 mln zł i zwiększyły się o 8,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem w roku ubiegłym. Grupa Agora odnotowała wzrost większości kategorii przychodów. Największy wpływ na wzrost przychodów Grupy miały wpływy z koprodukcji i dystrybucji gry “Wiedźmin 3: Dziki Gon”. Przychody ze sprzedaży usług reklamowych były wyższe o 3,6 proc. i wyniosły 151,5 mln zł. Przychody ze sprzedaży wydawnictw zwiększyły się o 10,5 proc. do kwoty 35,9 mln zł, a przychody ze sprzedaży usług poligraficznych klientom zewnętrznym wyniosły 37,7 mln zł. Wyższa frekwencja w kinach sieci Helios przełożyła się na wyższe o 6,1 proc. przychody ze sprzedaży biletów wynoszące 26,1 mln zł.
Koszty operacyjne netto Grupy Agora zwiększyły się o 6,8 proc. do 289,2 mln zł. Na wzrost ten wpłynęły głównie wyższe koszty amortyzacji oraz usług obcych związane z wkładem koproducenckim w grę “Wiedźmin 3: Dziki Gon”. Na wzrost kosztów usług obcych wpłynęły również wyższe koszty usług pośrednictwa w sprzedaży reklam oraz odpłatności za kopie filmowe. Koszty wynagrodzeń i świadczeń na rzecz pracowników wzrosły o 4 proc. Koszty reprezentacji i reklamy zwiększyły się o 14,4 proc. do kwoty 20,6 mln zł, co ma być związane ze wzmożoną aktywnością reklamową w segmentach prasa oraz internet. Zmniejszyły się natomiast (o 7,8 proc.) koszty zużycia materiałów i energii oraz wartości sprzedanych towarów i materiałów, głównie ze względu na mniejszy wolumen usług poligraficznych w technologii coldset.
Dzięki wzrostowi odnotowanemu w przypadku większości źródeł przychodów EBITDA Grupy zwiększyła się do kwoty 33,7 mln zł. Wynik operacyjny na poziomie EBIT istotnie się poprawił i wyniósł 3,6 mln zł, a zysk netto był na poziomie 3,5 mln zł.