Zagranica

W aplikacjach związanych z Facebookiem pojawią się nowe typy reklam

Facebook wprowadza nowe funkcje w Audience Network.

Facebook wprowadza nowe funkcje w Audience Network – narzędziu dla reklamodawców. Twórcy aplikacji będą mogli projektować reklamy zawierające m.in. automatycznie uruchamiające się filmy oraz kierować treści do odpowiednich grup odbiorców dzięki doskonalszym narzędziom profilującym.

Firma poinformowała w oświadczeniu, że nowe narzędzia w ramach Audience Network, umożliwiające projektowanie reklam, zostaną udostępnione deweloperom iOS oraz Androida.

Poza automatycznie odtwarzającymi się filmami Facebook udostępni twórcom aplikacji m.in. funkcję tworzenia “dynamicznych reklam produktów”, wyświetlających użytkownikom rekomendacje produktów, na podstawie ich wcześniejszej aktywności w sieci oraz możliwość projektowania reklam składających się z serii obrazów.

Nowe funkcje Audience Network mają pozwalać na jeszcze lepsze dostosowanie reklamy do użytkowników. Facebook chce w ten sposób otworzyć reklamodawcom drogę do dotarcia do tych klientów, którzy z większym prawdopodobieństwem zdecydują się na zakup produktu lub usługi.

Segment reklam mobilnych staje się dla Facebooka źródłem istotnych dochodów. W drugim kwartale 2015 r. przyniósł on 76 proc. ogółu zysków z reklam. Portal informuje, że jego użytkownicy uruchamiają każdego dnia 4 miliardy filmów. Średni czas odtworzenia wynosi jednak 3 s, co skłoniło w czerwcu Facebooka do udostępnienia reklamodawcom możliwości zapłaty za wyświetlenie reklamy dopiero po jej nieprzerwanym 10-s odtworzeniu przez użytkownika.

(PAP)