Zagranica

ZenithOptimedia: w 2018 r. reklamodawcy na internet przeznaczą więcej niż na TV

Według prognoz ZenithOptimedia w skali globalnej już w przyszłym roku udział reklamy digitalowej i cyfrowej osiągnie poziom 12,4 proc., wyprzedzając reklamę drukowaną - tutaj wydatki mają osiągnąć 11,9 proc. Według tych szacunków w 2018 r. reklamodawcy na internet przeznaczą więcej niż na TV.

Największe spadki przychodów analitycy ZenithOptimedia przewidują w reklamie drukowanej – ten trend rozpoczął się w 2008 r. i będzie kontynuowany – do 2017 r. wydatki globalne na reklamę w gazetach mają spadać o 4,7 proc. rocznie, natomiast na reklamę w magazynach o 3,2 proc.

W 2017 r. w skali globalnej wydatki na reklamę internetową i mobilną mają osiągnąć pułap 15 proc. – w 2015 r. szacuje się, że będzie to 5,7 proc.

ZenithOptimedia właściwie podtrzymał swą prognozę na br. – szacuje globalny wzrost wydatków reklamowych o 4 proc., co oznacza osiągnięcie pułapu 554 mld dolarów. Podtrzymał też prognozę 5-proc. wzrostu w roku przyszłym, co ma wynikać ze wzmożonej aktywności wokół igrzysk w Rio de Janerio i wyborów prezydenckich w Stanach Zjednoczonych.

(BrandRepublic)