Kraj

Masterfoods kończy współpracę z siecią Grey

Masterfoods kończy globalną współpracę z siecią Grey. Decyzja ta jest wynikiem ostatnich zmian własnościowych (Grey stanie się częścią WPP). Celem...

Masterfoods kończy globalną współpracę z siecią Grey. Decyzja ta jest wynikiem ostatnich zmian własnościowych (Grey stanie się częścią WPP). Celem przesunięcia marek dotychczas obsługiwanych przez Grey do TBWA i BBDO jest wzmocnienie reklamowego potencjału agencji skupionych w ramach jednego holdingu – Omnicomu. Nie do końca jeszcze wiadomo, jak to się przełoży na sytuację na polskim rynku. – Z tego, co mi wiadomo, Grey dostanie 90-dniowe “wymówienie”, co oznaczałoby, że rozdział marek dotychczas obsługiwanych przez Grey dokonałby się faktycznie dopiero z początkiem przyszłego roku – powiedział Christian Lainer, dyr. generalny TBWA/Warszawa. Jacek Stalewski, dyr. generalny NoS/BBDO, jest na razie ostrożny w ocenianiu zaistniałej sytuacji. – Nie mamy jeszcze żadnych konkretnych informacji, jak sprawa ta zostanie rozegrana w Polsce – powiedział Stalewski. – Póki co nie dostaliśmy jeszcze żadnych sygnałów ani od naszego lokalnego klienta, ani z centrali Masterfoods. Stalewski dodał, że gdyby taki rozdział jednak nastąpił, liczy na marki “słodyczowe”. Lainer zaś dodał, że wstępne przymiarki do przydzielenia niektórych marek dotychczas obsługiwanych w Greyu byłyby następujące: TBWA otrzymałaby marki Dove (na niektórych rynkach marka znana jest jako Galaxy), Twix i Starburst, zaś BBDO zajęłoby się obsługą Milky Way. Christian Gaunt, dyr. generalny Grey Worldwide Warszawa, powiedział, że jeszcze za wcześnie na komentowanie zaistniałej sytuacji. – Umowa ma charakter globalny, a więc obejmuje także Polskę – powiedział jedynie. – Współpracę zakończymy najprawdopodobniej wraz z końcem bieżącego roku. W Polsce dotychczas rozłożenie marek Masterfoods było następujące: NoS/BBDO – Snickers, M&M, Bounty, No Name, Uncle Ben’s Dolmio, Cesar, Shiba; TBWA/Warszawa – Chappi, Whiskas, Pedigree, Skittles. W gestii agencji Grey były marki: Twix, Milky Way, Kitekat, Mars, Bisk& i Starburst. Zakończenie współpracy typu ATL nie oznacza, według oficjalnych wypowiedzi rzecznika koncernu w USA, rozwiązania współpracy także w dziedzinie BTL (internet, direct i sales promotion). Jarosław Kutelski, dyr. ds. kontaktów zewnętrznych Masterfoods Polska, potwierdził, że współpraca zostanie zakończona z upływem br., ale nie ma jeszcze decyzji co do rozdziału marek pomiędzy BBDO i TBWA. Potwierdził ponadto, że Grey w dalszym ciągu będzie dla Masterfoods wykonywał niektóre zlecenia, ale nie był w stanie określić ich charakteru ani marek, których będą one dotyczyć. (AMS)