Kraj

LOT zwiększa liczbę rejsów na wybranych trasach w Polsce i Europie

Walka o polskich pasażerów lotniczych nabiera tempa - nowe połączenia uruchamiają także irlandzki Ryanair oraz węgierski Wizz Air.

Polskie Linie Lotnicze LOT zapowiedziały zwiększenie od przyszłego roku liczby regularnych rejsów na wybranych trasach w kraju i w Europie.

Przewoźnik zwiększy liczbę lotów do następujących miast: Ateny (od 1 marca – 4 rejsy tygodniowo, a od 28 marca – 7 rejsów tygodniowo), Barcelona (od 1 stycznia – 4 rejsy tygodniowo, a od 27 marca – 7 rejsów tygodniowo), Belgrad (od 2 stycznia – 4 rejsy tygodniowo, od 27 marca – 7 rejsów), Bejrut (od 30 marca – 3 rejsy tygodniowo, od 1 maja – 5 rejsów), Dusseldorf (od 1 stycznia – 2 rejsy dziennie, 14 tygodniowo), Erewan (od 1 stycznia 3 rejsy tygodniowo, a od sezonu letniego 4), Kiszyniów (od 2 stycznia – 4 rejsy tygodniowo), Kluż-Napoka (od 1 stycznia 4 rejsy tygodniowo), Lublana (od 1 stycznia – 5 rejsów, a od 29 marca – 6 rejsów tygodniowo), Lwów (od stycznia wzrost z 7 do 10 rejsów tygodniowo), Sankt Petersburg (od 27 marca z 5 do 7 rejsów tygodniowo), Madryt (z 5 do 7 rejsów tygodniowo), Nicea (od 27 marca – 5 rejsów, a od 16 maja – 7 rejsów tygodniowo), Wenecja (od 23 stycznia – 4 rejsy tygodniowo, a od 27 marca – 7 rejsów tygodniowo), Zagrzeb (od 2 stycznia – 5 rejsów tygodniowo, a od 29 marca – 7 rejsów tygodniowo) oraz Zurych (od 1 stycznia – 2 dziennie, 12 tygodniowo).

Oprócz tego zwiększona zostanie także częstotliwość na trasie z Warszawy do Kijowa (od marca z 12 do 14 rejsów tygodniowo) oraz z Warszawy do Tel Awiwu (od marca z 5 do 7 rejsów tygodniowo).

LOT zwiększy także częstotliwości na trasach krajowych: Kraków – Gdańsk (połączenie zostanie przywrócone w styczniu, a od sezonu letniego zwiększenie częstotliwości z jednego do dwóch rejsów dziennie, wzrost z 7 do 13 w tygodniu) oraz Warszawa – Szczecin (od marca z 2 do 3 rejsów dziennie, wzrost z 12 do 17 rejsów w tygodniu, a w sezonie lato 2016 aż do 19 rejsów w tygodniu).

Z końcem 2015 r. LOT formalnie kończy proces restrukturyzacji i dzięki temu może uruchomić rejsy na nowych kierunkach oraz na tych, z których musiał zrezygnować ze względu na ograniczenia (tzw. środki kompensacyjne w zamian za zgodę na pomoc publiczną od Skarbu Państwa) wymagane przez Komisję Europejską. Wśród ogłoszonych już wcześniej nowych połączeń znalazły się także rejsy dalekodystansowe do Azji (Seul, Bangkok, Tokio).

Walka o polskich pasażerów nabiera tempa. W połowie września dwie największe niskokosztowe linie lotnicze operujące w Polsce zapowiedziały uruchomienie nowych tras: irlandzki Ryanair zapowiedział od sezonu letniego trzy nowe połączenia z Warszawy (Modlin): do Kolonii (codziennie), Goteborga i Malagi (2 razy w tygodniu), natomiast węgierski Wizz Air – 5 nowych połączeń: 4 nowe trasy z Warszawy (lotnisko Chopina) do Reykjaviku, Bristolu, Bari i Aberdeen (od maja 2016, po 2 rejsy tygodniowo) oraz z Poznania do Birmingham (od grudnia br., 2 razy w tygodniu).