Kraj

Axel Springer za 343 mln dol. kupuje Business Insidera

Co dalej z projektem wspólnego przedsięwzięcia Agory i Business Insidera? Polska edycja miała ruszyć jeszcze w tym roku. Wydawca "Wyborczej" twierdzi, że planów nie zmienia.

Grupa mediowa Axel Springer poinformowała, że za 343 mln dol. (ok. 306 mln euro) kupuje 88 proc. udziałów amerykańskiej spółki Business Insider, wydawcy serwisów o tematyce biznesowo-technologicznej na świecie. Już wcześniej Axel Springer był w posiadaniu 9 proc. udziałów Business Insider.

To posunięcie nasuwa pytania o przyszłość ogłoszonego pod koniec lipca br. wspólnego projektu Business Insider i Agory, wydawcy m.in. ”Gazety Wyborczej” i portalu Gazeta.pl.

To właśnie siłami Gazeta.pl, ze wsparciem treści przygotowanych przez amerykański zespół serwisu, miała powstać polska wersja Business Insidera. Jej start zapowiadano jeszcze w tym roku. Ma to być ósma wersja językowa serwisu.

Amerykański Business Insider został założony w 2007 r. przez Henry’ego Blodgeta, byłego analityka z Wall Street, oraz Dwighta Merrimana i Kevina Ryana, szefów DoubleClick.

– Dla Agory i portalu Gazeta.pl to ważny krok w kierunku wzmocnienia portfela serwisów biznesowych. Nowy serwis dostarczy naszym czytelnikom jeszcze więcej nowoczesnych, unikatowych treści, a naszym partnerom biznesowym pozwoli zaistnieć z przekazem reklamowym w coraz popularniejszej kategorii tematycznej – komentował dwa miesiące temu Paweł Wujec, dyrektor segmentu Internet w Agorze.

Czy przejęcie prawie całości Business Insidera przez Axel Springer wpłynie jakoś na plany tego joint venture? Agora twierdzi, że nie.

– W Agorze trwają prace nad polską wersją serwisu Business Insider. Informacja o zakupie przez koncern Axel Springer udziałów w Business Insider Inc. nie wpływa na ten etap naszych działań. O rozwoju projektu będziemy informować w kolejnych tygodniach – odpowiada Agata Staniszewska, rzecznik prasowy Agory.