Grupa mediowa Axel Springer poinformowała, że za 343 mln dol. (ok. 306 mln euro) kupuje 88 proc. udziałów amerykańskiej spółki Business Insider, wydawcy serwisów o tematyce biznesowo-technologicznej na świecie. Już wcześniej Axel Springer był w posiadaniu 9 proc. udziałów Business Insider.
To posunięcie nasuwa pytania o przyszłość ogłoszonego pod koniec lipca br. wspólnego projektu Business Insider i Agory, wydawcy m.in. ”Gazety Wyborczej” i portalu Gazeta.pl.
To właśnie siłami Gazeta.pl, ze wsparciem treści przygotowanych przez amerykański zespół serwisu, miała powstać polska wersja Business Insidera. Jej start zapowiadano jeszcze w tym roku. Ma to być ósma wersja językowa serwisu.
Amerykański Business Insider został założony w 2007 r. przez Henry’ego Blodgeta, byłego analityka z Wall Street, oraz Dwighta Merrimana i Kevina Ryana, szefów DoubleClick.
– Dla Agory i portalu Gazeta.pl to ważny krok w kierunku wzmocnienia portfela serwisów biznesowych. Nowy serwis dostarczy naszym czytelnikom jeszcze więcej nowoczesnych, unikatowych treści, a naszym partnerom biznesowym pozwoli zaistnieć z przekazem reklamowym w coraz popularniejszej kategorii tematycznej – komentował dwa miesiące temu Paweł Wujec, dyrektor segmentu Internet w Agorze.
Czy przejęcie prawie całości Business Insidera przez Axel Springer wpłynie jakoś na plany tego joint venture? Agora twierdzi, że nie.
– W Agorze trwają prace nad polską wersją serwisu Business Insider. Informacja o zakupie przez koncern Axel Springer udziałów w Business Insider Inc. nie wpływa na ten etap naszych działań. O rozwoju projektu będziemy informować w kolejnych tygodniach – odpowiada Agata Staniszewska, rzecznik prasowy Agory.