Zagranica

Brytyjski rząd chce oznakować reklamy niezdrowego jedzenia

Brytyjskim reklamom telewizyjnym jedzenia o dużej zawartości cukru, soli lub kalorii może już wkrótce towarzyszyć czerwone światełko umieszczone na ekranie....

Brytyjskim reklamom telewizyjnym jedzenia o dużej zawartości cukru, soli lub kalorii może już wkrótce towarzyszyć czerwone światełko umieszczone na ekranie. W ramach przeciwdziałania otyłości rząd złożył projekt, który zakłada opisywanie odpowiednim symbolem opakowań i reklam produktów spożywczych w zależności od ich wpływu na zdrowie konsumenta. Zielone światełko miałoby wyróżniać zdrowe przekąski, żółte – jedzenie o obniżonej wartości odżywczej, a czerwone – nadmierną zawartość soli, cukru lub tłuszczu w produkcie. Badania pokazują, że 75 proc. dorosłych i 20 proc. dzieci w Wielkiej Brytanii zmaga się z problemem nadwagi. Jeśli tendencja wzrostowa zostanie utrzymana, Brytyjczycy mają szansę dorównać Amerykanom w epidemii nadwagi. Health Select Comittee wezwał rząd do wydania zakazu emisji telewizyjnych reklam szkodliwego jedzenia. Przemysł spożywczy i reklamowy ostro zaprotestowały przeciw ograniczeniom, tłumacząc, że to nie promocja jedzenia powoduje wzrost otyłości. Ofcom, urząd kontroli komunikacji, przychylił się do postawy środowiska reklamowego, uznając, że zakaz reklamy wcale nie rozwiązałby problemu otyłości u dzieci. (“BrandRepublic”)