Kraj

91 proc. reklam w wydaniach prasy na tablety jest statyczna

Sieć reklamy mobilnej Adrino podsumowała III kwartał w reklamie tabletowej.

W III kwartale 2015 r. Adrino przebadało łącznie 23 magazyny – w sumie 108 wydań (97 płatnych oraz 11 bezpłatnych). W tym okresie pojawiły się 753 reklamy. Z analizy wynika, że 85 proc. spośród nich stanowiły reklamy full page, prawie 11 proc. wszystkich reklam to formaty half page, pozostałe prezentowały inne formaty. 

Najpopularniejszą formą jest nadal reklama statyczna, która stanowi blisko 91 proc. wszystkich reklam. Prawie 7 proc. wszystkich reklam to interaktywne rich media, a zaledwie 1 proc. – reklamy wideo. Co czwarta reklama była autopromocją, pozostała część prezentowała produkty firm zewnętrznych. Emitowane reklamy nadal nie są linkowane. Ponad połowa (62 proc.) przebadanych reklam nie miała linku. 

Warto zauważyć, że coraz mniej reklamodawców decyduje się na umieszczanie reklam z QR kodem. W badanych wydaniach jedynie 24 reklamy (3 proc.) miały na kreacji kod QR.

– Podsumowując trzeci kwartał 2015 r. pod względem obecności reklam w tabletowych wydaniach magazynów, można stwierdzić, że dwa miesiące wakacji spowodowały chwilowy zastój w branży reklamowej. W lipcu i sierpniu średnia liczba reklam wynosiła 6 na wydanie, natomiast we wrześniu już 10 na wydanie – mówi Grzegorz Chyliński, CEO Adrino.