Kraj

Telekomunikacja Polska SA oskarża Tele2 o nieuczciwą konkurencję

Telekomunikacja Polska SA (TP SA) poinformowała, że Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał Tele2 Polska Sp. z o.o. natychmiastowe zaniechanie działań...

Telekomunikacja Polska SA (TP SA) poinformowała, że Sąd Okręgowy w Warszawie nakazał Tele2 Polska Sp. z o.o. natychmiastowe zaniechanie działań nieuczciwej konkurencji i zabezpieczył powództwo TP SA. Telekomunikacja Polska oskarżyła Tele2 (polski oddział szwedzkiego operatora) o to, że jej handlowcy posługiwali się materiałami reklamowymi, identyfikatorami i emblematami z logo TP oraz wprowadzali klientów w błąd (informując rzekomo, że wybranie preselekcji Tele2 zwalnia ich z płacenia abonamentu na rzecz TP SA). Piotr Nesterowicz, dyrektor generalny Tele2 Polska, ripostuje: – Niedorzecznością jest sądzić, że zależy nam na podszywaniu się pod markę TP, której reputacja wśród klientów jest wątpliwa. Ostatnią rzeczą, jakiej sobie życzymy, jest kojarzenie naszej marki z TP – dodaje. Nesterowicz wyjaśnia, że zgadza się z decyzją sądu okręgowego, choć nie czuje się jego adresatem – według niego opisane przez TP SA praktyki były efektem jednostkowych działań nieuczciwych przedstawicieli handlowych, którzy nie byli pracownikami Tele2, lecz zatrudnieni byli przez niezależne firmy, z którymi operator współpracował. W oświadczeniu Tele2 czytamy: “Posługując się incydentalnymi przypadkami naruszenia zasad uczciwej konkurencji (…), Telekomunikacja Polska stara się oczernić swojego konkurenta”. Jednocześnie Tele2 przypomina, że w lutym br. ten sam sąd zabronił Telekomunikacji Polskiej rozpowszechniania wśród klientów nieprawdziwych informacji, że oferta Tele2 jest dla nich niekorzystna. Jednocześnie Tele2 przypomina, że to TP SA “sama już wielokrotnie wykazywała brak poszanowania dla zasad uczciwej konkurencji”, i wylicza: w 2003 r. TP przez 6 miesięcy odmawiała wykonania decyzji prezesa URTiP umożliwiającej Tele2 oferowanie abonentom TP usług połączeń z krajowymi sieciami komórkowymi (mimo że decyzja miała rygor natychmiastowej wykonalności); blokowanie konkurentom dostępu do rynku połączeń lokalnych – poprzez prefiks i preselekcję (pomimo liberalizacji tego rynku od stycznia br.) – do tej pory TP nie podjęła nawet rozmów z Tele2 na ten temat. Zdaniem Tele2 praktycznie od momentu rozpoczęcia przez nich akcji marketingowej (w marcu ub.r.) Telekomunikacja Polska podejmowała niezgodne z prawem działania w celu odzyskania klientów – nie realizowała w wyznaczonym prawem terminie zleceń o preselekcji Tele2, a w reklamacyh podawała nieprawdziwe informacje (chodzi o kampanię reklamową nowych planów taryfowych TP, która zdaniem Tele2 wprowadzała w błąd – zachwalano korzyści nowych planów, a pomijano informacje o dodatkowych kosztach). 19 kwietnia br. Sąd Okręgowy w Warszawie wydał tymczasowy zakaz rozpowszechniania tej reklamy. (MB)