Na Wyspach sieć supermarketów John Lewis wystartowała z długo oczekiwaną świąteczną kampanię autorstwa Adam & Eve/DDB. Wartość kampanii to 7 mln funtów. Jest promowana przez dwuminutowy filmik, którego bohaterka, kilkuletnia dziewczynka, obserwuje przez teleskop człowieka na Księżycu. Przejęta jego samotnością, postanawia wysłać mu prezent. Kampania potrwa sześć tygodni i będzie miała odsłony w telewizji, w prasie, a także w mediach społecznościowych.
Po raz pierwszy w swojej wizualnej odsłonie kampanii John Lewis wychodzi poza krąg rodzinny i prezentuje obraz ludzkiej samotności i wyobcowania. Podkreśla, że wystarczą małe gesty, żeby pokazać, że o kimś myślimy i że jest nam bliski. Kampania była przygotowywana we współpracy z Age UK – organizacją, która zajmuje się opieką nad samotnymi osobami starszymi, których liczba w Wielkiej Brytanii ciągle rośnie.
To niejedyne działania, które z okazji świąt zaproponuje John Lewis na Wyspach. W wybranych sklepach będzie można skorzystać ze specjalnego teleskopu do oglądania nieba, sieć wyda również specjalną serię podręczników o wiedzy na temat Księżyca. W niektórych sklepach marketer umieści również instalacje, na tle których będzie można wykonać sobie “księżycowe” zdjęcie.
John Lewis stworzył również aplikację “poszerzającą” rzeczywistość – po zeskanowaniu specjalnego kodu na torbie lub plakacie można dowiedzieć się ciekawych faktów na temat kosmosu i Księżyca. Zawartość interaktywna będzie aktualizowana codziennie aż do Bożego Narodzenia, a na ten czas przypada pełnia. Za planowanie i zakup mediów na potrzeby kampanii odpowiada Manning Gottlieb OMD.
(Marketing Week)