Kraj

RECMA: MediaCom prowadzi w Polsce, Carat - globalnie

O pozycji w rankingu decyduje, w zależności od rynku, 16-19 kryteriów.

Według nowego opracowania RECMA Qualitative Evaluation, który ocenia jakość pracy, budżety zyskane i stracone, wielkość zespołów, wygrane nagrody domów mediowych, na pierwszym miejscu w Polsce plasuje się MediaCom (18 punktów). Za nim w pierwszej piątce znalazły się kolejno MEC (17 punktów), ZenithOptimedia (16 punktów), Carat (15 punktów) i SMG (Starcom, bez Starlinka, 13 punktów).

W globalnym zestawieniu pierwsze miejsce zajmuje Carat. Za nim znajdują się MediaCom, MEC, OMD i Mindshare.

Organizacja RECMA bada 650 agencji mediowych (16 globalnych sieci mediowych) w 42 krajach. Ocena przygotowywana jest na podstawie danych z samych domów mediowych, firm badawczych i konsultingowych oraz monitoringu prasy branżowej. Przy ocenie brane pod uwagę jest, w zależności od rynku, 16-19 kryteriów.