Kraj

Universal McCann pomimo niekorzystnej decyzji globalnej zachowa obsługę Nestle w Polsce

Koncern spożywczy Nestle zakończył globalny przetarg mediowy, który prowadził od marca br. w zakresie planowania i zakupu mediów. Zwycięzcy tego...

Koncern spożywczy Nestle zakończył globalny przetarg mediowy, który prowadził od marca br. w zakresie planowania i zakupu mediów. Zwycięzcy tego przetargu to grupy mediowe – Zenith Optimedia należący do Publicis Group oraz Group M należący do holdingu WPP. Obie sieci mediowe podzielą między siebie budżet w wysokości 1,5 mld dol. na wybranych rynkach lokalnych. Światowa decyzja koncernu nie przekłada się jednak na polski rynek. – Decyzja o zakończeniu współpracy z Universal McCann dotyczy największych rynków mediowych dla Nestle i nie dotyczy rynku polskiego – twierdzi Małgorzata Szlendak, PR specialist w Nestle Polska. Dodaje także, że aktualnie trwają prace nad przygotowaniem planu wydatków mediowych Nestle na przyszły rok. Budżet ten nie będzie już uwzględniał wydatków reklamowych na markę Goplana, która od 1 stycznia 2005 roku będzie własnością firmy Jutrzenka. W ub.r. Nestle wydało na media w Polsce 228 mln zł, z czego na markę Goplana 20 mln zł, a na Winiary 84 mln zł. W ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy br. koncern wydał na reklamę w mediach 160 mln zł, z czego 43 mln zł na Winiary (źródło: Expert Monitor). W tym roku nie wspierano marki Goplana. Universal McCann utracił budżet Nestle na terenie USA. Ostatecznie nie wiadomo, który z wyznaczonych domów mediowych ZenithOptimedia czy MindShare (należący do Group M), będzie go obsługiwał. W Wielkiej Brytanii Universal McCann utracił budżet mediowy dywizji spożywczej Nestle oraz budżet płatków śniadaniowych marki firmy Cereal Partners (należącej do Nestle). Prawdopodobnie biznes płatków śniadaniowych otrzyma dom mediowy ZenithOptimedia, ponieważ MindShare obsługuje mediowo ich konkurenta – firmę Kellogg. MindShare natomiast prowadzi już obsługę mediową takich marek Nestle jak Nescafe, Kit Kat, Smarties i Yorkie i prawdopodobnie ją utrzyma, gdyż ZenithOptimedia zajmuje się w Wielkiej Brytanii obsługą mediową konkurencyjnej marki słodyczy Mars, należącej do koncernu Masterfoods. (“BrandRepublic”, “AdAge”, MKS)