Według analiz przedstawionych przez instytut ShopperTrak amerykańscy konsumenci podczas ostatniego Black Friday wydali na wyprzedażach ok. 10,4 mld dol., w 2014 r. była to kwota 11,6 mld dol.
Tymczasem sprzedaż online w porównaniu z Black Friday w roku 2014 wzrosła o 14,3 proc.
Analitycy z ShopperTrak wskazują, że głównym powodem jest postępująca zmiana zwyczajów zakupowych amerykańskich klientów – coraz częściej kupują oni online za pomocą swoich smartfonów i komputerów. Tym bardziej, że w tym roku w St. Zjednoczonych wielu detalistów zaoferowało znaczące obniżki cen jeszcze przed Świętem Dziękczynienia (przypada w ostatni czwartek listopada), co bardzo osłabiło impakt tradycyjnego, zakupowego szaleństwa w Black Friday.
Niemniej ten wynik został uznany za dobry symptom wychodzenia amerykańskiej gospodarki ze stagnacji – nieznacznie rosną płace, maleje też bezrobocie, korzystny wpływ ma też oczywiście niska cena ropy naftowej.
(RetailUpdate)