Grupa PZU, największa w kraju firma ubezpieczeniowa, wprowadza nowy format reklamowy. Bohaterami będą animowane bajkowe postaci – maskotki o imionach: Lola Pola, Zuza Wiruska, Stach Trach, Tadek Niekradek czy Julek Pachulek. Każda z nich uosabia odrębny rodzaj ubezpieczeń (np. zdrowotne, motoryzacyjne, mieszkaniowe itd.) i w bajkowej scenerii będą uczyć dzieci (przedszkolaków i w wieku wczesnoszkolnym), jak unikać niebezpieczeństw w codziennym życiu.
– “Niestraszki” to platforma edukacyjna dla najmłodszych. Ale przez budowanie pozytywnych emocji wokół marki PZU liczymy na dotarcie do ich rodziców i wsparcie sprzedaży – wyjaśnia Marta Życińska, dyrektor biura marketingu PZU.
PZU przygotowało serię audiobooków z bajkami autorstwa Joanny Wachowiak, autorki książek dla dzieci, czytanymi przez aktora Marcina Dorocińskiego, z którym PZU współpracuje reklamowo. Agencji PZU otrzymają maskotki i gadżety (np. plasterki czy specjalne paczki dla młodych mam) do rozdawania. Oprócz tego PZU zamierza organizować w przedszkolach i szkołach spotkania na temat zasad bezpieczeństwa, planuje także szeroką współpracę z organizacjami społecznymi.
6 grudnia br. wystartuje telewizyjno-internetowa kampania reklamowa z bohaterami “Niestraszków”. Do emisji trafią dwie wersje spotów: dla dorosłych oraz dla dzieci (w kanałach dziecięcych).
Za koncept i realizację całej platformy odpowiada agencja reklamowa DDB & Tribal. Przy tworzeniu świata “Niestraszków” bazowała na projektach Maciej Szymanowicza, znanego ilustratora literatury dziecięcej. Scenografię opracował Janusz Mazurczak, reżyserią zajął się Sebastian Pańczyk, produkcją: studio Platige Image, natomiast planowaniem i zakupem mediów na potrzeby kampanii: dom mediowy Starlink.
Ubezpieczyciel planuje, że będzie to długofalowa platforma edukacyjno-reklamowa.