Kraj

Carlsberg podsumowuje kampanię "Weź mnie w obroty"

Dobiegła końca druga edycja kampanii namawiającej do wybierania butelek zwrotnych.

Dobiegła końca druga edycja kampanii społecznej “Weź mnie w obroty” realizowanej przez Carlsberg Polska.

Celem działań jest zwiększanie świadomości Polaków i zachęcanie konsumentów oraz sprzedawców do przyjęcia przyjaznej dla środowiska postawy wobec szklanych opakowań zwrotnych. Jak przekonuje biuro prasowe Carlsberga, w naszym kraju krąży blisko 400 milionów butelek zwrotnych, a każde ponowne ich użycie ma pomagać dbać o środowisko (MMP24 z 11 maja 2015).

Kampanię otworzył w 2014 r. spot internetowy z udziałem ambasadora I edycji akcji Piotra Roguckiego – aktora, wokalisty zespołu Coma. W 2015 r. powstało aż sześć nowych filmów. W pierwszych czterech pt. “Wyzwania butelki zwrotnej” nowy bohater kampanii, Tomek, udowadnia, że zwracając butelki do sklepu, możemy mieć wpływ na ochronę środowiska. Dwie animacje edukacyjne tłumaczą wpływ butelki zwrotnej na środowisko oraz cykl życia tego opakowania i drogę, jaką musi przejść, rotując w rynku. Wszystkie materiały wideo kampanii wyświetlono na kanale YouTube już ponad 160 tys. razy.
Wokół prowadzonego od dwóch lat profilu kampanii w Facebooku zgromadziło się ponad 4 tys. fanów, w tym roku powstał także profil kampanii w Instagramie. W obu serwisach publikowane są komiksy o przygodach butelki zwrotnej, zdjęcia, ciekawostki ekologiczne oraz materiały edukacyjne. Do tej pory powstało 48 rysunków na temat bohaterki kampanii, stworzonych przez młodych i nagradzanych artystów – Martę Zabłocką, Dennisa Wojdę, Macieja Łazowskiego i Berenikę Kołomycką. Na zakończenie II edycji “Weź mnie w obroty” została wydana książeczka z wybranymi komiksami akcji, prezentująca również najważniejsze fakty i ciekawostki na temat butelki zwrotnej. Za kreację i koordynację kampanii odpowiada agencja Task Force Consulting.