Kraj

Zmiana uniwersów w panelu telemetrycznym Nielsena

Estymowany odsetek gospodarstw telewizyjnych w populacji gospodarstw zmalał i wynosi obecnie 95,9 proc.

Od stycznia br. zmieniono wielkości tzw. uniwersów w panelu telemetrycznym Nielsen Audience Measurement. „Uniwers” to techniczna nazwa każdej wyróżnionej podpopulacji ogólnopolskiej populacji gospodarstw telewizyjnych oraz osób zamieszkujących w gospodarstwach telewizyjnych. Wielkość uniwersu to szacowana na podstawie danych statystycznych i wyników sondażu założycielskiego liczebność tej podpopulacji.

Estymowany odsetek gospodarstw telewizyjnych w populacji gospodarstw zmalał i wynosi obecnie 95,9 proc. (vs. 96,2 proc. w drugiej fali badania ES 2014 – sondażu założycielskiego panelu telemetrycznego). W zaproponowanej zmianie uniwersów mowa jest o 13,008 mln gospodarstw telewizyjnych (w roku 2015 było to 13,050 gospodarstw). Liczba osób w wieku 4+ z gospodarstw z telewizorem to 35,610 mln (w ub.r. było to 35,730 mln osób).