Kraj

Outdoor Research rozwija aplikacje do planowania kampanii outdoorowych

Agencja Outdoor Research opracowała narzędzia badawcze i technologię służące do planowania kampanii na nośnikach reklamy zewnętrznej. Odbiorcami narzędzi mają być...

Agencja Outdoor Research opracowała narzędzia badawcze i technologię służące do planowania kampanii na nośnikach reklamy zewnętrznej. Odbiorcami narzędzi mają być przedstawiciele domów mediowych i agencji, którzy wkrótce uzyskają odpłatny dostęp przez internet do aplikacji, która ma zoptymalizować planowanie nośników reklamy zewnętrznej. Agencja przez osiem miesięcy gromadziła, katalogowała i weryfikowała dane nt. nośników dostępnych w największych polskich miastach. – Rozmowy, jakie przeprowadzaliśmy przed przystąpieniem do projektu, dowiodły, że outdoor planuje się intuicyjnie – mówi Chris Modzelewski, prezes Emerging Analysis Corporation (właściciel Outdoor Research). – Telewizja i prasa są przebadane i nikogo nie trzeba przekonywać do ich wykorzystywania w kampaniach. A brak niezależnych, kompletnych badań reklamy zewnętrznej skazywał ją na marginalizację – uważa. Według twórców projektu badania oferowane przez poszczególnych właścicieli nośników reklamowych odzwierciedlały najczęściej ich biznesowy interes i nie odpowiadały na pytania media plannerów. Jedyne obiektywne dane, jakie ich zdaniem można było dotąd zestawić, to ceny i formaty nośników. Outdoor Research kompletuje i integruje dane wszystkich operatorów reklamy outdoorowej. Wzbogaca je o przegląd czynników, które mogą mieć wpływ na odbiór reklamy. Dzięki technologii “creative switch” (symulatora ekspozycji reklamy) klienci mogą obejrzeć swój layout umieszczony w danym punkcie miasta na dowolnie wybranym nośniku. Zdjęcia i filmy pokazują, jak nośnik w zależności od charakteru ruchu, scenerii otoczenia, kąta nachylenia do kierunku ruchu służy danej kreacji. – Każdorazowo planner ocenia wartość nośnika w kontekście założeń i celów swojej kampanii – mówi Modzelewski. Skatalogowanie danych konkurencyjnych operatorów ma umożliwić równoległą współpracę z wieloma firmami i zabezpieczyć przed ryzykiem duplikacji nośników. Opracowany system ma usprawnić zarządzanie kampanią. Agencja skatalogowała i sfotografowała 31 tys. nośników w największych miastach Polski (to ok. 65 proc. nośników wyznaczonych przez Izbę Gospodarczą Reklamy Zewnętrznej). Podłączona do aplikacji baza zdjęć ma służyć stworzeniu i wizualizacji optymalnego outdoor planu. – Chcemy zbudować zaufanie klientów do mediów reklamy zewnętrznej i sprawić, by pewniej i więcej inwestowali w outdoor – zapowiada Modzelewski. Do końca I kwartału Outdoor Research ma zgromadzić dane opisujące 90 proc. nośników na terenie monitorowanych miast. Na najbliższe dwa lata twórcy projektu zapowiadają rozszerzenie oferty badawczej o indoor, ambient media, segmentację społeczno-demograficzną. – Ciągłe przemieszczanie się ludzi, wybór nowych tras, niedokładność urządzeń GPS stoją na przeszkodzie badaniom częstotliwości i zasięgu outdooru – twierdzi Modzelewski. Ale i te dane mają się znaleźć w ofercie firmy. – Outdoor Research stworzył tylko kolejne narzędzie do planowania, udostępniając dane kompletniejsze i bardziej wiarygodne niż te z oferty dostawców (Stroer, AMS, Clear Channel), ale nie przełomowe – uważa Czarek Sochacki, client service director z MindShare Polska. – Pozostaję sceptyczny wobec zapowiedzi rozwoju oferty firmy, bo na badania outdooru branża czeka już od 10 lat – dodaje.