Zagranica

Zalando ze znacznym wzrostem przychodów w IV kw.

Zalando - największa, europejska firma odzieżowa w obszarze e-commerce, ogłosiła wstępne wyniki za IV kw. ub.r. Przychody firmy w tym okresie r./r. zwiększyły się o 30-31 proc., do pułapu 865-872 mln euro (w IV kw. 2014 przychody wyniosły 666 mln euro).

Zalando za IV kw. ub.r. spodziewa się wyniku EBIT (marża operacyjna z działalności podstawowej) na poziomie 61-78 mln euro, tj. 7-9 proc. (w IV kw. 2014 r. EBIT zamknął się wynikiem 66 mln euro, co stanowiło 9,9 proc.).

Przychody całkowite Zalando w ubiegłym roku finansowym wyniosły od 2,95 do 2,62 mld euro, co oznacza wzrost od 33,5 do 33,8 proc. w porównaniu z rokiem fiskalnym 2014, gdzie osiągnęły pułap 2,214 mln euro. Zweryfikowany wynik EBIT za 2015 r. ma wynieść 96-114 mln euro (od 3,3 do 3,9 proc.).

Pełny raport finansowy za rok 2015 Zalando opublikuje 1 marca br.

Pod brandem Zalando sprzedawanych jest obecnie ponad 1500 artykułów odzieżowych w 15 krajach Europy. Strony sklepu odnotowują 131 mln wizyt miesięcznie. W III kw. ub.r. blisko 60 proc. wspomnianych wizyt zostało dokonanych za pomocą urządzeń mobilnych.