Kraj

Startuje SafeKiddo Foundation

Organizacja non profit będzie promowała dobre praktyki w zakresie korzystania z nowych technologii wśród rodziców i dzieci.

Startuje nowa organizacja non profit SafeKiddo Foundation. Celem jej działalności jest aktywność edukacyjna związana z promowaniem dobrych praktyk w zakresie korzystania z nowych technologii zarówno wśród rodziców, jak i dzieci. Fundacja będzie także podejmować inicjatywy na rzecz zwiększania bezpieczeństwa najmłodszych w sieci.  Pierwszym projektem Fundacji będzie raport pod tytułem “Dorastając w świecie online. Dzieci w sieci w latach 2005-2015. Bezpieczeństwo i zagrożenia”. W przygotowanie raportu zaangażowały się: Grupa PZU (partner strategiczny), Alior Bank (partner) oraz Press-Service Monitoring Mediów (partner merytoryczny).

Misją SafeKiddo Foundation jest działalność na rzecz rozwoju umiejętności efektywnego wykorzystywania technologii cyfrowych przez dzieci i dorosłych oraz promowanie zrównoważonego rozwoju dzieci w cyfrowym świecie z uwzględnieniem zasady online – offline balance.

Założycielem SafeKiddo Foundation jest Marcin Marzec, ekspert ds. bezpieczeństwa IT z 20-letnim doświadczeniem, prywatnie ojciec dwóch synów w wieku szkolnym. To z myślą o nich w 2014 r. stworzył SafeKiddo – intuicyjną aplikację do ochrony najmłodszych w sieci. Prezesem Fundacji jest Natalia Mielech, która przez wiele lat zajmowała się koordynacją i komunikacją projektów Komisji Europejskiej. Prowadziła dwie edycje projektu SIP Bench – Benchmarking of Parental Control Tools, dotyczącego narzędzi kontroli rodzicielskiej dostępnych w UE oraz uczestniczyła w wielu inicjatywach na rzecz bezpiecznego internetu.

Fundacja zapowiada, że jako pierwsza organizacja w Polsce dokona analizy ilościowej oraz jakościowej publikacji w mediach z ostatnich 10 lat, dotyczących problematyki bezpieczeństwa dzieci w sieci na przestrzeni ostatniej dekady. Efekty prac zostaną zebrane w formie raportu pod tytułem “Dorastając w świecie online. Dzieci w sieci 2005-2015. Bezpieczeństwo i zagrożenia”. Jego publikacja przewidziana jest na pierwsze półrocze 2016. Za obsługę w zakresie PR fundacji odpowiada White Label Public Relations.