Kraj

SMG obronił budżet PZU

Dom mediowy obronił w przetargu obsługę kluczowego, wartego ok. 80 mln zł budżetu.

Grupa PZU, największa w Polsce firma ubezpieczeniowa, rozstrzygnęła przetarg na planowanie i zakup mediów i zdecydowała, że w dalszym ciągu obsługą jej budżetu będzie się zajmowała grupa mediowa SMG, z którą współpracuje od 13 lat. 

PZU rozpisała przetarg mediowy jesienią zeszłego roku. Ubezpieczyciel nie ujawnił, które domy mediowe, poza SMG, brały w nim udział.

PZU współpracuje z domem mediowym Starlink (obecnie SMG) od 2003 r. Nieprzerwanie od 2005 r. (w międzyczasie współpracował także z Zenithmedia, obecnie ZOG). W tym czasie zmieniali się wielokrotnie szefowie marketingu oraz agencje reklamowe ubezpieczyciela, ale Starlink przetrwał te zmiany. 

W 2014 r. PZU kupiło od brytyjskiej spółki Royal & Sun Alliance (RSA) firmę ubezpieczeniową Link4, prekursora ubezpieczeń direct w Polsce. Jego obsługą mediową zajmuje się dom mediowy Starcom (obecnie także SMG). 

Nie udało nam się ustalić, czy rozstrzygnięcie przetargu uwzględnia konsolidację budżetu, co było jedną z jego opcji. Ponieważ jednak dotychczasowe domy mediowe Starcom, Starlink i MediaVest występują obecnie pod jedną wspólną nazwą SMG, jest to prawdopodobne. 

Faktem jest, że SMG obronił największy łączny budżet mediowy w branży ubezpieczeniowej – w całym 2014 r. PZU wydało 54,1 mln zł (cennikowo – źródło: Kantar Media), zaś Link4 24,2 mln zł. Razem: 78,3 mln zł wobec niespełna 370 mln zł wszystkich ubezpieczycieli.