Kraj

81 proc. polskich wydawców oferuje rozwiązania natywne

Adaptiff prezentuje badanie z trzech rynków, w tym polskiego.

81 proc. polskich wydawców oferuje rozwiązania natywne
Sieć komunikacji natywnej Adaptiff we współpracy z Solve Media przeprowadziła na przełomie listopada i grudnia 2015 r. badanie równoległe na trzech głównych rynkach: w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Polsce. Ankieta dotyczyła oceny postrzegania pojęcia reklamy natywnej przez marketerów (21 proc. badanych w Polsce), domy mediowe (59 proc.) i wydawców (20 proc.).

Polscy specjaliści do kategorii reklamy natywnej zaliczają wiele form. Najczęściej wskazywana była reklama wtopiona w ścieżkę konsumpcji treści serwisu (42 proc.) oraz delikatna ukryta w treści redakcyjnej (39 proc.), a tuż za nimi content marketing (34 proc.).

Badanie miało również na celu oszacowanie skali popytu i podaży reklamy natywnej. W Polsce, podobnie jak na pozostałych przebadanych rynkach, przodują w tym obszarze wydawcy, z których 81 proc. oferuje już formy natywne, podczas gdy 63 proc. agencji i 61 proc. marketerów aktywnie z nich korzysta.

W Polsce próba badawcza wyniosła N=213.