M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Stars z największymi udziałami spośród audytorów

Maciej Florek | 19 lutego 2016, 06:00

Zestawienie powstało na podstawie liczby obsługiwanych klientów w zeszłym roku i danych Nielsen Audience Measurement.

Firma Stars ma największy udział rynkowy pod względem liczby obsługiwanych klientów w oparciu o dane z 2015 r. Biorąc pod uwagę top 20 klientów telewizyjnych na podstawie wydatków reklamowych (za Nielsen Audience Measurement) Stars ma 35 proc. rynku. Pierwszą trójkę stanowią też Accenture (29 proc.) i Media Strategy (18 proc.).

Patrząc na top 100 klientów TV, sytuacja jest nieco odmienna. Stars pozostaje na pierwszym miejscu (36 proc. udziałów), a za nią są: Media Strategy (27 proc.) i Instytut Audytu Mediowego (15 proc.).

Audytorzy działający z zagranicy (bez biura na terenie Polski) nie uzyskali udziałów większych niż kilka procent.

Badanie zostało zrealizowane na przełomie stycznia i lutego br.