Zagranica

Roczny zysk Scripps Networks wzrósł o 11 proc.

Firma przedstawiła wyniki finansowe za IV kwartał oraz cały 2015 r.

Scripps Networks Interactive zaprezentowała wzrost rocznych przychodów o ponad 13 proc. oraz 11-proc. wzrost zysku w tym samym okresie. Dobry wynik wsparty był wzrostem cen emisji reklam, powodowany wysokim popytem ze strony reklamodawców na obecność w amerykańskich kanałach Scripps Networks Interactive, a także wzrostem międzynarodowej części biznesu, m.in. dzięki przejęciu polskiej spółki medialnej TVN.

Portfolio programów należących do firmy, które obejmuje HGTV oraz Food Network, także w 2016 r. generuje nieprzerwany wzrost oglądalności. Wszystkie spośród sześciu amerykańskich kanałów Scripps Networks Interactive w styczniu 2016 r. zwiększyły swój zasięg, w porównaniu z tym samym okresem roku poprzedniego. – Nasze wyniki są potwierdzeniem dobrej i konsekwentnie realizowanej strategii Scripps Networks Interactive. Rośnie popyt na nasze flagowe programy lifestyle’owe wśród widzów i reklamodawców. Jednocześnie nasza ekspansja międzynarodowa nadal przyczynia się do poprawy kondycji firmy – powiedział Kenneth W. Lowe, prezes i dyrektor generalny Scripps. Dodał, że firma nadal chce budować pozycję i sukces firmy na bazie silnych marek kanałów lifestyle’owych.

(Scripps Networks Interactive)