Kraj

Nowy prezes PZU zwalnia dyrektorów od marketingu

Ze stanowiskami żegnają się Marta Życińska, dyrektor biura marketingu, i Andrzej Wojtyna, dyrektor ds. komunikacji marketingowej.

W Grupie PZU, największej w kraju firmie ubezpieczeniowej, zostali zwolnieni kluczowi dyrektorzy odpowiedzialni za marketing: Marta Życińska, dyrektor biura marketingu, i Andrzej Wojtyna, dyrektor ds. komunikacji marketingowej.

Oboje pracowali w PZU od 2008 r. Wcześniej, także obydwoje, pracowali w Grupie Telekomunikacji Polskiej (obecnie Orange Polska) – Życińska była szefem komunikacji marki Orange (w PTK Centertel), a Wojtyna zajmował się trade marketingiem.

Od ubiegłego miesiąca prezesem Grupy PZU jest Michał Krupiński, który zastąpił wieloletniego prezesa spółki Andrzeja Klesyka.

Z naszych informacji wynika, iż niewykluczone, że Marta Życińska pozostanie w Grupie PZU, jednak zmieni się jej zakres obowiązków.

Z PZU współpracują reklamowo m.in. agencje DDB & Tribal, K2, studio Platige Image oraz dom mediowy SMG (Starlink), który niedawno obronił w przetargu obsługę tego klienta.

Grupa PZU jest także właścicielem firmy ubezpieczeniowej Link4, której szefem marketingu od listopada ub.r. jest Bartosz Kwieciński, a która współpracuje m.in. z agencjami: Brasil, Sales & More, Fenomem oraz także domem mediowym SMG (Starcom).

W 2014 r. PZU było największym reklamodawcą w branży ubezpieczeniowej – wydało 54,1 mln zł (cennikowo; źródło: Kantar Media), zaś Link4 – 24,1 mln zł. Po I połowie ub.r. wydatki reklamowe obu firm wynosiły odpowiednio: 10,9 oraz 10,3 mln zł.

wsp.: MF