Kraj

Telewizja Polsat reklamowo znów dwa razy lepsza niż rynek

Polsat, wzorem TVN-u, zamierza się zaangażować w produkcję kinową. Zajmie się tym Agnieszka Odorowicz, przez 10 lat dyrektor PISF, a wkrótce członek zarządu Polsatu.

Według estymacji domu mediowego SMG (Starlink) rynek reklamy telewizyjnej (i sponsoringu) w IV kwartale 2015 r. wzrósł o 5,5 proc. (do 1,208 mld zł). Tymczasem przychody reklamowe telewizji Polsat wzrosły w ostatnim kwartale ub.r. o 10,9 proc. (do 316 mln zł).

W całym 2015 r. rynek wg SMG wzrósł o 4,6 proc. (do 3,997 mld zł), natomiast przychody reklamowe Polsatu o 8,6 proc. (do 1,040 mld zł).

– W 2015 r. uzyskaliśmy nieco ponad 24-proc. udział w rynku reklamy w grupie komercyjnej [16-49 lat – dop. red.] i naszym celem w 2016 r. będzie co najmniej utrzymanie tego udziału – zapowiada Maciej Stec, członek zarządu Cyfrowego Polsatu, właściciela Telewizji Polsat.

Oprócz planowanych najprawdopodobniej na przełom 2016 i 2017 r. trzech nowych kanałów tematycznych (Polsat Docu, Polsat Reality i Polsat X) nadawca chce zaangażować się w produkcję filmów kinowych. To nie tylko sposób na zapewnienie sobie atrakcyjnego kontentu z prawami do eksploatacji na wszystkich polach, ale także potencjalne dodatkowe źródło przychodów, dzięki wpływom ze sprzedaży biletów. Przypomnijmy, że konkurencyjna grupa telewizyjna TVN była zaangażowana np. w produkcję dwóch części kinowych hitów “„Listy do M.” i “Listy do M. 2”.

Tym właśnie projektem ma się zająć Agnieszka Odorowicz, wieloletnia dyrektor państwowego Polskiego Instytutu Sztuki Filmowej (2005-2015), która niebawem wejdzie do zarządu Cyfrowego Polsatu.

Bliższych szczegółów tych planów spółka na razie nie zdradza.