Zagranica

Nike podniesie gażę brytyjskiej biegaczce Radcliff mimo jej ostatnich porażek

Firma Nike zamierza pod koniec tego roku odnowić kontrakt sponsorski z brytyjską gwiazdą biegania Paulą Radcliff. Według nieoficjalnych doniesień nowa...

Firma Nike zamierza pod koniec tego roku odnowić kontrakt sponsorski z brytyjską gwiazdą biegania Paulą Radcliff. Według nieoficjalnych doniesień nowa suma kontraktu ma być wyższa od poprzedniej (tamta wynosiła 600 tys. funtów brytyjskich), ponieważ Radcliff jest dziś znacznie “bardziej mediowa” niż w 2001 r., kiedy podpisywano poprzedni kontrakt. Podczas igrzysk w Atenach 2004 Radcliff została bohaterką pierwszych stron tabloidów brytyjskich, choć nie ze względu na sukcesy sportowe. W maratonie olimpijskim prowadziła przez większą część dystansu, jednak później nie wytrzymała kondycyjnie. Nie była w stanie dobiec do mety i odpadła z biegu, tonąc we łzach. Pięc dni później wystąpiła w biegu na 10 km i znów odpadła na osiem okrążeń przed końcem. Po tych występach na Wyspach spekulowano, co stanie się z licznymi aktywnościami sponsoringowymi Radcliff – wśród jej sponsorów są m.in. Nike, Flora, Norwich Union, Cadbury oraz Vittel. Radcliff straciła kontrakt z brandem Quakers Oatso Simple (płatki owsiane), czego jednak można było się spodziewać, bo marka ta wybrała wcześniej Radcliff, by wesprzeć swoje hasło reklamowe brzmiące: “Pomaga ci przemierzyć dystans”. Rynek spodziewał się, że Nike będzie kolejną firmą, która zakończy współpracę z Radcliff, szczególnie że w 2001 r. wybrał ją zamiast innego utytułowanego sportowca – Kelly’ego Holmesa, a ten w Atenach był bohaterem reprezentacji brytyjskiej. (“BrandRepublic”)