Microsoft wystartował w social mediach z kampanią promującą znaczenie kobiet w historii myśli technologicznej. W tym celu przepytał kilku- i kilkunastoletnie dziewczynki i poprosił je o wymienienie nazwisk wielkich uczonych i wynalazców. Dziewczęta bez problemu wymieniają Leonarda Da Vinci, Einsteina, Grahama Bella, Teslę i innych. Kiedy są proszone o wymienienie nazwisk kobiet, nie mogą sobie przypomnieć nikogo. Za kreację i koncepcję kampanii odpowiada McCann. Celem działań jest motywacja kobiet do podejmowania przełomowych działań. Kampania wystartowała z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet.
Microsoft w dalszej części spotu wymienia nazwiska kobiet na tle ich wynalazków: Patricia Bath (pionierka chirurgii laserowej zaćmy), Sarę Mather (twórczynię podwójnego teleskopu). Film został odtworzony ponad 356 tys. razy w niecałą dobę od momentu zamieszczenia w social mediach.
(Marketing Magazine)