Zagranica

Microsoft podkreśla znaczenie kobiet w historii nauki

Firma przepytuje nastoletnie dziewczyny o znajomość kobiet twórczyń wynalazków.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FY8DBwchocvs%22%7D
Microsoft wystartował w social mediach z kampanią promującą znaczenie kobiet w historii myśli technologicznej. W tym celu przepytał kilku- i kilkunastoletnie dziewczynki i poprosił je o wymienienie nazwisk wielkich uczonych i wynalazców. Dziewczęta bez problemu wymieniają Leonarda Da Vinci, Einsteina, Grahama Bella, Teslę i innych. Kiedy są proszone o wymienienie nazwisk kobiet, nie mogą sobie przypomnieć nikogo. Za kreację i koncepcję kampanii odpowiada McCann. Celem działań jest motywacja kobiet do podejmowania przełomowych działań. Kampania wystartowała z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet.
Microsoft w dalszej części spotu wymienia nazwiska kobiet na tle ich wynalazków: Patricia Bath (pionierka chirurgii laserowej zaćmy), Sarę Mather (twórczynię podwójnego teleskopu). Film został odtworzony ponad 356 tys. razy w niecałą dobę od momentu zamieszczenia w social mediach.

(Marketing Magazine)