Kraj

AKT Tuning Press wprowadzi nowy tytuł motoryzacyjny i zmiany w miesięczniku "GT"

AKT Tuning Press, wydawca magazynu motoryzacyjnego "GT", planuje wprowadzenie na rynek od listopada nowego magazynu - "GT Classic". W tym...

AKT Tuning Press, wydawca magazynu motoryzacyjnego “GT”, planuje wprowadzenie na rynek od listopada nowego magazynu – “GT Classic”. W tym samym czasie dokona też dość poważnych zmian w magazynie “GT”. “GT” to istniejący od 1998 r. miesięcznik poświęcony tematyce tuningu samochodów i autom sportowym. Jego nakład wynosi 55-65 tys. egz., średnia sprzedaż deklarowana przez wydawcę wynosi 35,9 tys. egz. (ZKDP, styczeń-czerwiec 2004). Grupą docelową pisma są ludzie młodzi, których pasją są szybkie auta, fani tuningu, ludzie zamożni, interesujący się drogimi “gadżetami” do samochodów. Magdalena Budek, dyrektor biura reklamy AKW Tuning Press, zapowiada, że od listopadowego numeru na rynku pojawi się odmieniony “GT” – grubszy, ze zmienionym layoutem wnętrza i okładki, uzupełniony o nowe, najbardziej zaawansowane technologicznie, metody testowania sportowych samochodów. Zmianie ulegnie też cena miesięcznika, która wzrośnie z 6,99 zł do 7,90 zł. Również w listopadzie wydawnictwo wprowadzi na rynek nowy tytuł, korzystający jednak z marki “GT”. Tytuł nowego magazynu to “GT Classic”. Będzie to pismo poświęcone tematyce “aut klasycznych”, czyli zabytkowych, kilkudziesięcioletnich. “GT Classic” przez pierwsze trzy numery będzie dwumiesięcznikiem, później wydawnictwo chce zwiększyć częstotliwość do miesięcznika. Pismo będzie miało 72 strony, jego cena wynosić będzie 8,99 zł. Jak mówi Magdalena Budek, targetem “GT Classic” są zamożni mężczyźni, indywidualiści, posiadający samochód zabytkowy (przeważnie jako kolejny samochód w rodzinie). Potencjał sprzedażowy nowego magazynu Budek szacuje na 15 tys. egz., początkowy nakład pisma ma wynosić 45 tys. egz. Launch nowego pisma wesprze kampania w Radiostacji, MTV, TVN Turbo oraz magazynach “Press” i “Media & Marketing Polska”. (MG)