M&MP

MMP Magazyn Online
>MMP Magazyn Online handelextra.pl

Archiwum

Stars wprowadza monitoring emisji reklam w radiu

Maciej Florek | 30 marca 2016, 06:00

Narzędzie Radiolocator pozwala na odniesienie się do siatek emisyjnych z mediaplanów i ocenę rzetelności emisji w zgodzie z podpisanym zleceniem.

Firma doradcza Stars wprowadza dla swoich klientów monitoring emisji reklam w stacjach radiowych. To nowa usługa na polskim rynku. Jak twierdzą przedstawiciele Stars, radio do tej pory było medium, w którym nie można było przygotowywać dokładnych raportów post-buy po zakończeniu kampanii, gdyż nie było dostępnych narzędzi dla tego rodzaju raportu.
 
Stars ma własny system do nasłuchu stacji radiowych i identyfikacji spotów reklamowych swoich klientów o nazwie Radiolocator. Pozwala on na odniesienie się do siatek emisyjnych z mediaplanów i ocenę rzetelności emisji w zgodzie z podpisanym zleceniem. Testy technologii trwały od wielu miesięcy, a w ich wyniku okazało się, że nawet do ok. 30 proc. emisji odbywa się poza półgodzinnymi slotami, które oznaczone są na mediaplanach, co może prowadzić do emisji w tańszych i gorzej słuchanych pasmach, np. poza drive-time.
 
Jednocześnie jednak testy pokazały, że część zaplanowanych i zapłaconych emisji nigdy nie jest emitowanych, a reklamodawcy nie otrzymują automatycznych rekompensat. Jak twierdzi Stars, problem może dotyczyć nawet do 10 proc. emisji i jest zróżnicowany w zależności od stacji i konkretnej kampanii.
 
Raporty przygotowywane przez Radiolocatora mogą być podstawą do żądania rekompensat za braki lub zbyt duże przesunięcia emisji. Usługa dostępna jest bezpośrednio dla reklamodawców, ale Stars nie wyklucza oferowania usługi na rzecz domów mediowych, które chciałyby tworzyć raporty post-buy dla swoich klientów.
 
Stars jest wyłącznym partnerem w Polsce sieci Ebiquity.
 

Czytaj więcej na temat: ,