Kraj

Nielsen Digital Ad Ratings wkrótce w Polsce

Narzędzie umożliwi badanie oglądalności reklam na komputerach i urządzeniach mobilnych. Start pomiaru reklamy cyfrowej Nielsena planowany jest na trzeci kwartał br.

Na corocznym spotkaniu Media & Marketing Presentation w Dżakarcie Nielsen ogłosił plany wprowadzenia swoich rozwiązań pomiaru reklamy cyfrowej Digital Ad Ratings na kolejne rynki. W ciągu najbliższego roku Digital Ad Rating pojawi się w ośmiu nowych krajach: Polska, Turcja, Hongkong, Tajwan, Południowa Afryka, Puerto Rico, Irlandia i Nowa Zelandia.

Narzędzie umożliwi badanie oglądalności reklam na komputerach i urządzeniach mobilnych.

Od 2011 r. Digital Ad Ratings jest globalnym standardem niezależnego pomiaru kampanii online, dając dostęp do zmiennych porównywalnych z tymi używanymi w pomiarze kampanii telewizyjnych.

– Rozwijające się technologie umożliwiają oglądanie treści wideo online gdziekolwiek i kiedykolwiek chcemy. W rezultacie zwiększa się potencjał wideo online jako platformy reklamowej. Niemniej jednak wyzwanie stanowi właściwy pomiar kampanii wideo emitowanych online, a tym bardziej łączenie ich z danymi telewizyjnymi – GRP i zasięgiem – mówi Michał Buszko, global video associate director MediaCom.

Jego zdaniem Nielsen Digital Ad Ratings wychodzi naprzeciw oczekiwaniom polskiego rynku i stwarza możliwość uzyskania oczekiwanych parametrów kampanii wideo w internecie.

Zdaniem kierownictwa Nielsena udostępnienie Digital Ad Ratings na coraz większej liczbie rynków przybliża firmę Nielsen do wprowadzenia pomiaru Total Audience, którego celem jest dostarczanie zintegrowanych danych reklamy telewizyjnej i online. Total Audience dostępny jest w Stanach Zjednoczonych, Francji, Filipinach i Tajlandii. W ciągu najbliższych trzech miesięcy rozwiązanie będzie dostępne również w Indonezji i Malezji.

Do końca br. Digital Ad Ratings dostępny będzie w sumie na 25 rynkach na świecie. Start usługi w Polsce planowany jest na trzeci kwartał tego roku.