Zagranica

Napoje z cukrem trzcinowym zyskują na popularności

Konsumenci w USA chętnie wybierają produkty ze składnikami wysokiej jakości, nawet jeżeli są wysokokaloryczne.

Napoje gazowane z cukrem trzcinowym zyskują w USA na popularności. To nowy sposób producentów na spadki sprzedaży kategorii liczące 2-3 proc. rocznie w ujęciu wolumenowym. W Stanach Zjednoczonych powszechnie słodzi się napoje syropem fruktozowym, tańszym, ale uważanym za mniej zdrowy niż cukier i posiadającym też nieco inny smak. Obecnie szybko rośnie segment napojów gazowanych premium wyprodukowanych z wysokiej jakości składników “organicznych” – 15 proc. rocznie, a napoje słodzone wysokiej jakości cukrem trzcinowym rosną w tempie 10 proc. rocznie. Co ciekawe, odbywa się to przy spadku segmentu napojów light, słodzonych sztucznymi słodzikami, w tempie 6 proc. na rok. Analitycy są zdania, że konsumenci  wolą dziś wybrać produkty z dobrych, naturalnych składników, nawet jeżeli są one słodkie, tłuste, kaloryczne lub słone, niż produkty light. 

Do tej pory napoje słodzone cukrem trzcinowym były domeną małych producentów z półki premium. Obecnie PepsiCo zapowiada wprowadzenie coli wyprodukowanej zgodnie z oryginalną recepturą z 1893 roku. 

(WSJ)