Zagranica

Tesco będzie sprzedawać nierentowne dywizje

Dave Lewis, chief executive sieci Tesco, zapowiedział zainicjowanie zdecydowanych kroków służących redukcji nierentownego biznesu. Jako pierwsza zostanie wystawiona na sprzedaż dywizja Dobbies Garden Centres przejęta przez Tesco w 2008 r.

Sprzedaż tej części biznesu sieci będzie prowadzona przez firmę doradztwa inwestycyjnego Greenhill, a Lewis zapowiedział, że to początek procesu pozbywania się przez Tesco “niezbyt przemyślanych akwizycji przeprowadzonych w ostatniej dekadzie”.

Według nieoficjalnych informacji Tesco przymierza się także do sprzedaży sieci coffee shopów Harris & Hoole, a dywizja piekarnicza o nazwie Euphorium zostanie całkowicie zlikwidowana. Podobny już przesądzony los czeka Nutricentre, dywizję zdrowego stylu życia – o jej zamknięciu zdecydowano dwa tygodnie temu.

Dobbies ma 35 centrów ogrodniczych w Wielkiej Brytanii, wiele z nich zostało zintegrowanych z hipermarketami Tesco. W roku finansowym 2014-2015 ta dywizja zanotowała straty w wysokości 48 mln funtów.

Tesco oficjalnie nie komentuje powyższych informacji dotyczących Dobbies Garden. Przypomnijmy, że Lewis, odkąd pojawił się dwa lata temu w Tesco, sprzedał już za 4 mld funtów biznes sieci w Korei Południowej oraz próbował sprzedać agencję badawczą Dunnhumby. Ta ostatnia propozycja nie spotkała się – na razie – z adekwatną do oczekiwań akcjonariuszy ofertą kupna.

Analitycy szacują, że zyski Tesco za finansowy rok 2015 osiągną pułap ok. 450 mln funtów. Rok obrachunkowy 2014 sieć zakończyła z rekordową w swojej historii stratą wynoszącą 6,4 mld funtów.

(RetailUpdate)