Kraj

Bezpłatne "Metro" Agory wprowadza codzienne wydanie krajowe

"Metro", bezpłatny dziennik Agory SA, od 15 listopada br. zwiększa zasięg i będzie się ukazywać codziennie, od poniedziałku do piątku,...

“Metro”, bezpłatny dziennik Agory SA, od 15 listopada br. zwiększa zasięg i będzie się ukazywać codziennie, od poniedziałku do piątku, w 10 największych miastach Polski. Poza Warszawą “Metro” pojawi się także w Bydgoszczy, Katowicach, Krakowie, Lublinie, Łodzi, Poznaniu, Szczecinie, Trójmieście i Wrocławiu. Łączny średni nakład tygodniowy wydania krajowego wyniesie 274 tys. egzemplarzy, a średni nakład w piątek 470 tys. egz. Joanna Parczyńska, dyrektor ds. reklamy “Metra”, powiedziała, że zwiększenie zasięgu jest kolejnym, naturalnym krokiem “Metra”, któremu udało się podnieść czytelnictwo i wpływy reklamowe. – Będziemy mogli zaproponować naszym klientom ciekawą ofertę sieciową – powiedziała Joanna Parczyńska. Poza standardową reklamą prasową “Metro” proponuje też projekty specjalne oraz marketing bezpośredni poprzez aktywne wykorzystanie sieci dystrybucji i kolporterów. O nowym zasięgu tytułu będzie informować kampania reklamowa przygotowana przez dział promocji “Metra”. Rozpocznie się 15 listopada i potrwa przez miesiąc. Będą w niej wykorzystane m.in.: rozgłośnie radiowe, outdoor, “Gazeta Wyborcza”, internet, prasa branżowa. Działania promujące “Metro” potrwają do końca br. i zaplanowane są systematyczne akcje dla tytułu przez cały 2005 r. We wszystkich 10 miastach “Metro” będzie dystrybuowane przez kolporterów w najruchliwszych punktach oraz na skrzyżowaniach, docierając do pieszych i kierowców. W Warszawie sieć dystrybucji obejmie dodatkowo stojaki rozmieszczone m.in. w centrach handlowych, kawiarniach, w restauracjach McDonald’s, urzędach, szkołach i akademikach. Po wprowadzeniu codziennego wydania “Metra” w Warszawie w październiku 2003 r. wraz ze zmianą szaty graficznej i formuły redakcyjnej “Metro” budowało pozycję na rynku stołecznym. Czytelnictwo gazety w Warszawie wzrosło o 46 proc. w okresie styczeń-wrzesień 2004 r. w stosunku do analogicznego okresu w 2003 r. (źródło: “Metro” Agora SA, na podstawie PBC Daily, SMG/KRC Millward Brown Co., wskaźnik CCS). (KP)