Konsorcjum niezależnych agencji mediowych tworzy globalną sieć. Obecnie Local Planet obejmuje 40 krajów. Wśród agencji założycielskich są Horizon Media z USA, 7stars z Wielkiej Brytanii, Zertem Communication Group z Hiszpanii, Media Italia z Włoch, Pilot z Niemiec, CoSpirit MediaTrack z Francji, Tre Kronor ze Szwecji i Percept Media z Indii oraz Star Media z Polski.
Sieć Local Planet ma być elastyczną strukturą nastawioną na obsługę klientów na lokalnych rynkach usług mediowych. Jednocześnie ma zapewniać klientom dostęp do międzynarodowej strategii i technologii.
Dyrektorem zarządzającym Local Planet został Martyn Rattle, były dyrektor zarządzający Vizeum oraz dyrektor ds. kluczowych klientów w Aegis Media. Prezesem sieci jest Bill Koenigsberg, prezes, założyciel i dyrektor zarządzający Horizon Media.
Wszyscy główni założyciele i szefowie agencji mających udziały w Local Planet zasiądą w nowo utworzonym zarządzie grupy Local Planet.
– Rozwój rynku i zmieniające się potrzeby międzynarodowych klientów zainspirowały nas, by zmienić model sieci Columbus. Tworzymy międzynarodową strukturę, w której zachowane są kompetencje i doświadczenie poszczególnych członków – niezależnych domów mediowych – na lokalnych rynkach. To doskonała alternatywa do dużych, globalnych struktur na rynku mediowym – mówi Adam Łapiński, prezes Star Media.