Kraj

Kompania Piwowarska zanotowała spadek sprzedaży o 5 proc., a przychodów o 9 proc.

Od jesieni wolumen sprzedaży zaczął rosnąć.

Południowoafrykański koncern browarniczy SABMiller, właściciel m.in. Kompanii Piwowarskiej, największego producenta piwa w Polsce, m.in. pod markami: Tyskie, Żubr, Lech, Redd’s, Książęce czy Dębowe, podał, że wielkość jej sprzedaży w minionym roku obrachunkowym, czyli od 1 kwietnia 2015 r. do 31 marca br., spadła o 5 proc. Przychody ze sprzedaży spadły o 9 proc.

Według firmy był to rezultat znaczącej aktywności konkurentów w pierwszej połowie tego okresu, a więc w kluczowych miesiącach ubiegłorocznego sezonu. SABMiller twierdzi, że w drugiej połowie (czyli od jesieni ub.r.) wolumen sprzedaży lagerów (piwa jasne pełne), a więc podstawowego gatunku piwa w naszym kraju, wzrósł w KP o 6 proc.

Dla porównania: cały rodzimy rynek piwa, według danych Nielsena, urósł w zeszłym roku, w porównaniu z 2014 r., o 1,4 proc. ilościowo i ok. 0,8 proc. wartościowo.

Grupa Żywiec, drugi po KP producent piwa w kraju, m.in. pod markami: Żywiec, Warka, Tatra, Specjal, Strong, Leżajsk oraz Królewskie, w ub.r sprzedał o 8,4 proc. więcej piwa (11,6 mln hektolitrów) niż w 2014 r., a jego przychody były o 1,3 proc. wyższe (3,13 mld zł).

Carlsberg Polska, trzeci z piwnych graczy na rynku, producent m.in. takich marek jak: Carlsberg, Okocim, Harnaś i Kasztelan, zwiększył w ub.r. sprzedaż wolumenową o 1 proc. (ok. 7,5 mln hl.), uzyskując jednak przychody równe tym z 2014 r. (ok. 1,5 mld zł).