Zagranica

Wydatki reklamowe na Wyspach rosną najszybciej od 2010 r.

Według raportu Advertising Association/WARC wydatki reklamowe w Wielkiej Brytanii rosną w najszybszym tempie od 2010 r. - ok. 7,5 proc., do 20,1 mld funtów w porównaniu z ub.r.

Według raportu Advertising Association/WARC wydatki reklamowe w Wielkiej Brytanii rosną w najszybszym tempie od 2010 r. – w porównaniu z ub.r. urosły o 7,5 proc., do 20,1 mld funtów.
Udział wydatków reklamowych w PKB Wielkiej Brytanii wzrósł do 1,08 proc. w 2015 r.
Analitycy oczekują, że rynek reklamy urośnie w tym roku ponownie, choć już w nieco mniejszym tempie niż w latach ubiegłych. Prognozowany wzrost w 2016 r. to ok. 5,5 proc.
Największe ubiegłoroczne wzrosty zanotowały wydatki na kino – to wzrost o 20,8 proc., do rekordowego poziomu 283 mln funtów. Na taki wynik miały wpływ premiery blockbusterów: “Gwiezdnych wojen” oraz “Spectre”. Analitycy oczekują, że w 2016 r. rynek reklamy kinowej na Wyspach urośnie o ok. 4 proc.
Kolejne silne medium, które urosło pod względem reklamowym, to internet. Wzrost wynosił 17,3 proc., do 8,6 mld funtów. Mobile również zanotował znaczny wzrost – o 61,1 proc., do 2,6 mld funtów.
W kolejnym roku analitycy przewidują wzrost reklamy w internecie o 11 proc., a reklamy w mobile’u – o 36,8 proc.
Wydatki na telewizję w ub.r. wzrosły o 7,3 proc. i osiągnęły wynik 5,3 mld funtów. VoD zanotowało wzrost o 20,7 proc., do 175 mln funtów. Według raportu całkowite wydatki na telewizję w Wielkiej Brytanii mogą wzrosnąć o dalsze 5,1 proc. w 2016 r.
Wydatki na reklamę radiową wzrosły w 2015 r. o 2,9 proc., do 592 mln funtów, a reklama w OOH o 3,9 proc., do 1,1 mld funtów.
To nie był dobry rok dla magazynów drukowanych i gazet. Przychody reklamowe w mediach drukowanych spadły o 13,4 proc., do 1 mld funtów. Jednak wydatki w mediach cyfrowych na reklamę wzrosły o 2,5 proc., do 220 mln funtów.
W magazynach wydatki reklamowe spadły o 5,3 proc., do 942 mln funtów. Reklama w druku w magazynach spadła o 9,3 proc., do 659 mln funtów, a w cyfrowych magazynach nastąpił wzrost o 6,1 proc., do 283 mln funtów. 

(Campaign)