Kraj

Polska premiera Dacii w lutym, Renault Polska wydziela komórkę dedykowaną tej marce

Marka Dacia, należąca do koncernu Renault, zadebiutuje na polskim rynku w lutym. Wtedy też zostanie wsparta szeroką kampanią launchową. Wczoraj...

Marka Dacia, należąca do koncernu Renault, zadebiutuje na polskim rynku w lutym. Wtedy też zostanie wsparta szeroką kampanią launchową. Wczoraj samochód Dacia Logan został zaprezentowany na warszawskich targach Motor Show 2004 i od wczoraj Renault przyjmuje już zamówienia na to auto, jednak do sprzedaży trafi ono za trzy miesiące. Renault Polska wydzielił w swoich strukturach komórkę dedykowaną obsłudze marki Dacia na naszym rynku (zarówno sprzedażowej, jak i marketingowej). Szefem tej komórki (oficjalny tytuł: dyrektor marki Dacia) został Zbigniew Kowalski (wcześniej dyrektor działu obsługi klienta Renault Polska), a koordynatorem ds. marketingu i sprzedaży Dacii – Robert Pelczar (wcześniej szef projektu Megane). Logan ma być bezkonkurencyjny na rynku pod względem relacji ceny do jakości. Najtańsza wersja auta kosztować będzie 29,9 tys. zł, jednak wprowadzone zostaną jednocześnie trzy wersje (różniące się wyposażeniem) i koncern przewiduje, że największym zainteresowaniem cieszyć się będzie wersja pośrednia cenowo (kosztująca 31,9-33,4 tys. zł). Jak zapowiada Zbigniew Kowalski, komunikacja marketingowa Logana koncentrować się będzie na niskiej cenie, ale nie tylko. – Sama cena to nie jest podstawowy przekaz. Ważne jest, że to auto będzie miało unikalny na rynku stosunek ceny do oferowanego standardu. I to właśnie będziemy komunikować – że jest to samochód rodzinny oferowany w cenie małego samochodu miejskiego – mówi Kowalski. Wizerunek Dacii będzie też budowany poprzez podkreślanie związków z Renault. Fakt ten będzie podkreślany zarówno w kampanii reklamowej, jak i na samym produkcie – samochody będą miały znaczek “Logan by Renault”. Jak zapowiada Robert Pelczar, kampania launchowa będzie prowadzona bardzo szeroko i w wielu mediach, jednak na razie jest zbyt wcześnie, żeby mówić o jej szczegółach. Natomiast już w najbliższych tygodniach Renault rozpoczyna pierwsze działania bezpośrednie dla Logana – chodzi tu przede wszystkim o eventy i prezentacje nowego auta przeprowadzane lokalnie przez dealerów Renault. Jak mówi Kowalski, koncern Renault podjął decyzję, że centralnie markę Dacia będzie obsługiwać inna agencja niż markę Renault, jednak nie ma się to przekładać automatycznie na rynki lokalne. Dlatego Dacię w Polsce będą obsługiwać przynajmniej na razie agencja Publicis i dom mediowy Carat Polska – firmy obsługujące Renault Polska. (MG)