Kraj

T-Mobile wciąż traci klientów, głównie prepaid, jednak przychody rosną

- Wyzwaniem jest rynek konsumentów, którzy przenoszą numery, i w tym przypadku zamierzamy poprawić nasz bilans w tym roku - zapowiada prezes Sawicki.

Firma telekomunikacyjna T-Mobile Polska w I kwartale br. straciła 235 tys. użytkowników sieci komórkowej. Na koniec marca br. obsługiwała ich 11,821 mln. To spadek głównie w segmencie usług na kartę (prepaid) – takich użytkowników ubyło operatorowi 184 tys. (do 5,303 mln). Segment abonamentowy prezentuje się stabilniej (ubytek 51 tys. abonentów – do 6,518 mln).

Spadki w segmencie prepaid spółka tłumaczy wprowadzeniem od początku br. nowego standardu dotyczącego utrzymywania w systemach numerów prepaid po upływie terminu ich ważności.

Jeśli jednak chodzi o przychody, to T-Mobile zanotowała w minionym kwartale wzrost: wyniosły one 1,648 mld zł i były wyższe o 2,9 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Gorzej, że spadła rentowność: EBITDA spółki w I kw. br. wyniosła 522 mln zł., o 4 proc. (-22 mln zł) mniej niż w analogicznym okresie ub.r.

– Wyzwaniem dla T-Mobile pozostaje rynek tych konsumentów, którzy przenoszą numery, w tym przypadku zamierzamy poprawić nasz bilans w tym roku – zapowiada Adam Sawicki, prezes T-Mobile Polska.