Kraj

Wirtualnej Polsce przychody i zysk wciąż rosną

Ofensywa reklamowa portalu wciąż trwa.

Holding Grupa Wirtualna Polska, największy obok grupy Onet-RASP na rynku wydawca internetowy, w I kwartale br. uzyskał 88,4 mln zł przychodów (głównie ze sprzedaży reklam), o 31 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2015 r. To rezultat m.in. szeregu przejęć i akwizycji dokonywanych przez spółkę od ponad roku. Ale nawet po uwzględnieniu wpływu tych przejęć na wyniki spółki przychody pro-forma wzrosły o 12,6 proc.

EBITDA Wirtualnej Polski w pierwszych trzech miesiącach br. wyniosła 25,8 mln zł i była o 20 proc. wyższa niż ubiegłoroczna. Spółka zakończyła miniony kwartał z blisko 8,2 mln zysku, wobec 495 tys. zł straty rok wcześniej. Licząc pro-forma EBITDA była o 10 proc. wyższa od ubiegłorocznej.

W 88,4 mln zł przychodów WP w I kw. br. 79,3 mln zł stanowiły przychody ze sprzedaży reklam, w tym 8,6 mln zł – umowy barterowe.