Kraj

K2 zwiększa przychody w I kwartale

Pomimo zwyżki przychodów raportuje stratę netto powyżej 1 mln zł.

Grupa K2 Internet zamknęła I kwartał 2016 r. wzrostem sprzedaży o prawie 6 proc., do poziomu ponad 19 mln zł. W tym okresie grupa zanotowała stratę netto, która wyniosła 1,047 mln zł. Wartość EBITDA również była ujemna – minus 128 tys. zł. Jak podają przedstawiciele K2, największy wpływ na wyniki minionego kwartału miały standardowa sezonowość oraz wyższe koszty działań związane z pozyskiwaniem nowych klientów.

– Odnotowaliśmy większe niż zazwyczaj zaangażowanie w procesy new business. Braliśmy udział w dużych przetargach dla nowych i aktualnych klientów, co wiązało się z poniesieniem konkretnych kosztów na ich obsługę. Dodatkowo w segmencie agencyjnym mieliśmy przesunięcie realizacji części projektów na kolejny kwartał. To z kolei pozwala nam oczekiwać poprawy wyników w dalszej części roku – komentuje Tomasz Tomczyk, prezes zarządu K2 Internet.