Zagranica

Facebook będzie wyświetlać reklamy nie tylko swoim użytkownikom

Firma będzie budować profile behawioralne internautów i porównywać je z realnymi danymi o własnych użytkownikach ze swojej bazy.

Facebook będzie wyświetlać reklamy nie tylko swoim użytkownikom. Firma już od pewnego czasu współpracowała z innymi wydawcami internetowymi i w ramach projektu Facebook Audience Network. Jednak dotychczas wyświetlała reklamy tylko własnym użytkownikom przeglądającym inne serwisy, wykorzystując przy tym swoją wiedzę o demografii czy zainteresowaniach tych internautów. Teraz reklamy w obcych serwisach będą serwowane przez Facebooka także internatom niezarejestrowanym w portalu. Aby precyzyjnie targetować przekaz, Facebook będzie tworzył z pomocą cookies profile behawioralne internautów niezarejestrowanych w Facebooku i porównywał je z zachowaniami własnych użytkowników, o których ma wiele danych precyzyjnych danych. 

Obecnie Facebook ma 1,65 mld użytkowników, a wszystkich użytkowników internetu jest ponad 3,17 mld. Najnowszy krok Facebooka zaostrzy jeszcze bardziej jego konkurencję z Google, który oferuje reklamy nie tylko w wyszukiwarce czy sowim serwisie YouTube, ale także w wielu innych serwisach za pośrednictwem własnej sieci reklamowej. 

(WSJ)