Kraj

Nitro wprowadza na rynek pakiety z grami na telefon w pudełkach

Firma Platforma Rozrywki Mobilnej "Nitro" Sp. z o.o. pod koniec miesiąca zamierza wprowadzić na rynek gry Java na telefony komórkowe...

Firma Platforma Rozrywki Mobilnej “Nitro” Sp. z o.o. pod koniec miesiąca zamierza wprowadzić na rynek gry Java na telefony komórkowe sprzedawane jako odrębny komercyjny produkt – w pakietach z instrukcjami – tak jak gry komputerowe czy na konsole wideo. Jak mówi Michał Braum, marketing manager Nitro, w wybranych salonach operatorów kómorkowych (Ery, Idei, Plus GSM i w punktach sieci Heyah) oraz sklepach z akcesoriami GSM pojawią się do kupienia pakiety zawierające kolorowe książeczki – instrukcje do gier oraz specjalne zdrapki z kodami umożliwiającymi pobranie gry z sieci (poprzez WAP) i załadowanie jej do pamięci telefonu. Firma zaczyna dystrybucję od 10 tytułów (wśród nich takie, które zdobyły dużą popularność jako gry na konsolach i komputerach PC: “Tom Clancy’s Splinter Cell”, “Prince of Persia” czy “Rayman 3”). Pakiety kosztują od. kilku do kilkunastu złotych (np. 8,54 zł, 10,98 zł lub 14,64 zł brutto) i razem z dołączonymi książeczkami mają formę poręcznego i estetycznego zestawu (zdaniem autorów nadającego się np. na prezent). Michał Braum twierdzi, że jego firma jako pierwsza w kraju wprowadza na rynek gry komórkowe sprzedawane w formie pakietów. Będą one promowane w punktach sprzedaży (wiszące ekspozytory o rozmiarach ok. 1,2 m w salonach) oraz reklamami w prasie tematycznej (magazyny o komórkach). Do tej pory gry na telefony komórkowe operatorzy sprzedawali poprzez swoje platformy rozrywkowe (Era Omnix, PlusMega, Świat Idei), a wiele firm traktowało je jako gadżety (np. upominki czy nagrody w konkursach). Nitro chce, by były one postrzegane jako normalny komercyjny produkt, tak jak gry komputerowe. Według Michała Brauma jego firma chce przetestować, jakie będzie zainteresowanie takim produktem i jeśli gry w takiej formie będą się sprzedawały, to trafią one również do sieci handlowych. Według przedstawicieli Nitro do końca roku w Polsce w użyciu ma być ok. 5 mln telefonów obsługujących technologię Java (na których można grać w takie gry). Nitro założył w ub.r. Piotr Piskorz (jest właścicielem i prezesem spółki), firma zajmuje się sprzedażą kontentu multimedialnego (dzwonki, logosy, tapety, gry itp.) na telefony komórkowe – w swojej ofercie ma ok. 400 gier Java. (MG, MB)