Zagranica

NYT wprowadzi opcje bez reklam

Przedstawiciele zarządu "New York Times" zapowiedzieli launch cyfrowej wersji tytułu pozbawionej reklam.

Szefowie “New York Times” podczas trwającego festiwalu reklamowego w Cannes zadeklarowali, że cena tej wersji będzie podobna jak dotychczasowej subskrypcji, jednak szczegółów nie ujawniono. 

Wersja NYT pozbawiona reklam ma być stanowczą odpowiedzią wydawcy na narastający problem blokowania reklam. Według ostatniego cytowanego przez NYT raportu instytutu Ovum z tego tytułu globalnie wydawcy tracą ok. 24 mld dol.

Boleśnie odczuwa to także NYT – w I kwartale br. przychody ze sprzedaży reklam spadły o 6,8 proc., do poziomu ok. 140 mln dol. Ta kalkulacja obejmuje 9-proc. spadek przychodów z tytułu sprzedaży reklam drukowanych. Prognozy na II kwartał potwierdzają kontynuację tego niekorzystnego trendu.

W tej chwili z wersji online NYT korzysta ok. 1,6 mln unikalnych użytkowników.

(WSJ)