Ogłoszono pierwszych zwycięzców na tegorocznym festiwalu Cannes Lions. Polskie agencje zdobyły cztery Lwy. Złoto w kategorii design otrzymał PanGenerator za Miarę Pokoju dla Muzeum Powstania Warszawskiego. W tej samej kategorii brązowym Lwem została nagrodzona agencja Young & Rubicam za “The live fish pack” przygotowaną dla firmy Mila. W kategorii outdoor brąz otrzymała kampania “Thermoscaner” pomysłu Saatchi & Saatchi dla Theraflu z portfolio GSK Consumer Healthcare. W kategorii PR brązowym Lwem została nagrodzona kampania “Nie chce być strażakiem” autorstwa Walk Digital dla Fundacji Integracja.
Do 63. międzynarodowego festiwalu Cannes Lions nadesłano 261 zgłoszeń z Polski. W ubiegłym roku liczba zgłoszeń była mniejsza – 240. W składzie jury tegorocznego festiwalu są trzy osoby z Polski. W nowej kategorii entertainment lions prace ocenia Izabela Derda, head of entertainment and content w Havas Sports & Entertainment. Barbara Pleban z agencji Multi Communications ocenia prace w kategorii PR lions.
Do jury product lions dołączyła Ania Łoskiewicz-Zakrzewska z Beza Projekt.
“Media & Marketing Polska” jest patronem medialnym Cannes Lions 2016.