Kraj

MediaCom korzysta już z Digital Ad Ratings

Narzędzie pozwala optymalizować kampanie wideo w czasie rzeczywistym.

Dom mediowy MediaCom Warszawa zaczął wykorzystywać najnowsze narzędzie Nielsen Audience Measurement – Digital Ad Ratings (DAR). System pozwala monitorować akcje reklamowe w czasie rzeczywistym, w interesujących nas grupach docelowych. Dzięki temu istnieje możliwość optymalizacji kampanii w trakcie jej trwania. – W przyszłości Nielsen może być firmą, która połączy dane TV oraz digital, co zaowocuje fuzją danych oglądalności wideo – TV & Online Wideo – uważa Michał Buszko, global video associate director w MediaCom. DAR jest częścią projektu Total Audience Nielsena, który zakłada właśnie mierzenie materiałów wideo.

Nowe narzędzie Nielsena łączy zagregowane, anonimowe informacje z największej na świecie bazy demograficznych danych użytkowników internetu należącej do firmy zewnętrznej oraz autorską metodę kalibracji danych. DAR udostępnia metodę pomiaru internetowych kampanii reklamowych i umożliwia bezpośrednie porównanie wyników kampanii internetowych i telewizyjnych, używając tych samych wskaźników. Domy mediowe, agencje reklamowe i wydawcy uzyskują na bieżąco informacje o zasięgu, częstotliwości, GRP, a także dane demograficzne o widzach (takie jak wiek i płeć), dzięki czemu mają możliwość natychmiastowej oceny wyników i optymalizacji swojej kampanii także w trakcie jej trwania.

Digital Ad Ratings został uruchomiony na początku czerwca br. W MMP24 pisaliśmy o tym 14 czerwca br.